نوشته شده توسط : سعید باطنی

از صفر تا صد تلگرام ضد فیلتر 

در میان انبوه اپلیکیشن های پیام رسانی که این روزها در موبایل ها می بینیم، شکی نیست که تلگرام یکی از محبوب ترین آنهاست. این اپلیکیشن که توسط دو برادر برنامه نویس روس طراحی شده در سال 2013 به صورت کراس پلتفرم در اختیار کاربران موبایل قرار گرفت و به خاطر امکاناتی منحصر به فرد در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در دنیا تبدیل شود.

آمار و ارقام در مورد تلگرام خیره کننده است. طبق آخرین برآوردها تلگرام هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارتباطی رد و بدل می شود. جالب است بدانید که طبق گزارش خبرگزاری های داخلی، حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کاربران این اپلیکیشن پیام رسانی را ایرانی ها تشکیل می دهند.

تا پیش از تلگرام، وایبر پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسانی در میان ایرانی ها محسوب می شد. اما مشکلات و اختلالاتی که برای آن به وجود آمد موجب شد که کاربران این اپلیکیشن ارتباطی به سوی گزینه بهتر مهاجرت کنند؛ اپلیکیشنی که هم در سرعت پیام رسانی مثال زدنی است و هم از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی بالاتر از رقبای قدیمی تر خود قرار گرفته است.

در این مطلب هر آنچه می بایست در مورد تلگرام بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه در تلگرام ثبت نام کنیم؟

دانلود تلگرام ضد فیلتر چگونه است ؟

 

 

عضویت در تلگرام بسیار ساده است و با طی چند مرحله ی کوتاه انجام می پذیرد. پیش از هر چیزی باید این اپلیکیشن پیام رسان را برای یکی از پلتفرم های دسکتاپ، اندروید، ویندوزفون و یا iOS دانلود نمایید. پس از باز کردن تلگرام برای نخستین بار با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

روی گزینه Start Messaging کلیک کنید تا به مرحله ی بعد فرستاده شوید. در پنجره ی Your Phone پیش شماره کشور ایران را انتخاب و شماره تلفن خود را بدون در نظر گرفتن صفر ابتدایی وارد نمایید.

پس از آن باید کدی که توسط پشتیبانی تلگرام به شماره موبایل تان فرستاده می شود را در قسمت Code وارد و تیک بالای صفحه را بزنید. در صورتی که کد وارد شده صحیح باشد به بخش بعدی منتقل می شوید و با وارد کردن نام و نام خانوادگی ثبت نام شما به پایان می رسد.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

خرید و فروش URL
شاید برایتان عجیب باشد اما URLهای خوش دست و قشنگ مثل دامین های اینترنتی در تلگرام ضد فیلتر خرید و فروش می شود. یعنی آدرس کانال خوب هم مشتری خودش را دارد ولی این یکی ساز و کار مشخصی ندارد. آن طور که فعالان این حوزه به ما گفتند بیش ترین مبلغی که در این زمینه تا به حال رد و بدل شده و علنی هم شده است، مبلغ 5 میلیون تومان بوده است.

نرم افزارهای ارسال انبوه
اگر دوست ندارید که تبلیغات کانال تان را به دیگران بسپارید و خودتان مستقیم وارد تبلیغات شوید دو راه دارید، یکی این که از طریق پنل های ارسال انبوه پیام ارسال کنید که روش به صرفه ای نیست و خیلی گران تر در می آید یا این که خودتان یک نرم افزار ارسال انبوه تلگرامی بخرید و پیام انبوه ارسال کنید.
دقت داشته باشید که این نرم افزارها در اصل یک روبات هستند که برای کار با ان ها باید یک دستگاه رایانه با سخت افزار نسبتا خوب را فقط به این کار اختصاص دهید و در زمان ارسال هم باید رایانه رابه روبات بسپارید و بروید چون اجازه هیچ کار دیگری را به شما نمی دهد.
فقط خوب تحقیق کنید. این نرم افزارها گران هستند و علاوه بر گرانی برخی از آن ها مشکلات بسیاری از جمله بلاک کردن خط ها و... دارند که ممکن است شما را به ستوه آورد و اصلا برای مصرفی که شما مد نظرتان است اقتصادی نباشند و هر آن هم ممکن است تلگرام با شناسایی آن ها راه های ارسال پیام را به روی آن ها ببنند، پس بسیار در این زمینه دقت کنید. کم ترین میزان پولی که برای نرم افزارهای ارسال انبوه می گیرند 500 هزار تومان خرید و فروش می شوند که باید خیلی مواظب باشید و از فروشندگان مطمئن بخرید تا خط بلاک شده نخرید.

درآمدزایی در تلگرام

 

نرم افراز دانلود تلگرام ضد فیلتر یاب
یک نرم افزار ساده است که لیست شماره هایتان را واردش می کنید و خط هایی که تلگرام دارد را مشخص می کند، این نرم افزار هم یک روبات است و باید مطابق نرم افزارهای ارسال انبوه یک سیستم رایانه کلا در اختیارش قرار دهید، قیمت این نرم افزار در بازار اکنون بین 100 تا 350 هزار تومان است.

بانک شماره تلگرام
اگر به نرم افزارهای ارسال انبوه تلگرامی شماره هایی که مطمئنید تلگرام دارند را بدهید، این نرم افزارها با سرعت بیش تری کار می کنند پس عده ای هستند که در حال حاضر با دریافت مبلغی این شماره ها را به شما می فروشند.
قیمت شماره در پایتخت به صورت منطقه ای، با توجه به کد شماره، با جداسازی ایرانسلی ها، همراه اولی ها، رایتلی ها و مشترکان دائمی و اعتبار بین 2 میلیون و 500 تا 4 میلیون تومان است.
در سایر کلان شهرها هم بسته به تعداد شماره های تلگرامی بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شوند تفکیک هم در این بخش فقط بین همراه اولی های ثابت، همراه اولی های اعتباری و ایرانسلی ها صورت گرفته است. شماره درهم، تلگرامی و غیرتلگرامی هم به ازای هر 2 میلیون شماره باید 1 میلیون تومان سرکیسه را شل کنید



:: برچسب‌ها: تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 در آمد تلگرام با روش تبلیغات ؟ دیلیت اکانت تلگرام توسط کاربران چقدر تاثیر منفی داشت ؟

خود بر و بچه های تلگرام ضد فیلتر هم شاید فکر نمی کردند که نرم افزاری که برای ارتباطاتان امن و در کَل کَل با دولت روسیه ساختند این چنین تبدیل به نرم افزاری پولساز و اقتصادی در کشور ما شود، اما ما از قدیم نشان داده ایم که نبوغ مان در حدی است که حتی رویاهای اجانب هم به ما نمی رسد و هرجا که پول باشد فعل خواستن را حتی با بیش تر از شش زمان فعلی دستور زبان فارسی می توانیم صرف کنیم.

درآمد تلگرام

زمان چندان زیادی از ارائه قابلیت ساخت کانال توسط تلگرام و کانال داری نمی گذرد اما در همین زمان کوتاه، این حوزه به یکی از حوزه های پربازده اقتصادی تبدیل شده، اقتصادی که مالیات ندارد، هزینه تولیدش هم پایین است و فقط کافی است راه و رسمش را یاد بگیرید تا وارد این بازار پولساز شوید.

تبلیغات کانالی
شاید همه شما با این دست از تبلیغات رو به رو شده باشید یا حتی خودتان خواسته اید که به کانال های مختلف تلگرام تبلیغ بدهید. این کانال ها برای قیمت تبلیغات ساز و کار مشخصی ندارند به همین خاطر قیمت ها در بازار اختلاف زیادی دارد ولی 3 شاخص کلی وجود دارد که بر مبنای آن ها تبلیغ می گیرند.
البته برخی هم برمبنای تعداد روز تبلیغ می گیرند که تعدادشان بسیار نادر است، بعضی ها هم در کنار تعرفه هایشان امتیازات ویژه ای هم به تبلیغ دهنده می دهند از جمله این که تا نیم تا یک ساعت بعد از درج تبلیغشان روی آن پستی نمی گذارند و تخفیفات ویژه برای آن هایی که برای بیش از یک ساعت یا بیش از 10 هزار بازدید تبلیغ می دهند.
کم ترین میزان تبلیغ 2 هزار تومان برای یک هزار بازدید است و بیش ترین میزان، 10 هزار تومان برای هر یک هزار بازدید است. البته یک روش تبلیغات ساعتی هم هست که کم ترین میزانش ساعتی 6 هزار تومان است و ادمین ها در بیش ترین میزان برای تبلیغات ساعتی 100 هزار تومان دریافت می کنند. دانلود تلگرام ضد فیلتر در اینجا قابل استفاده است . 

افزایش تعداد کاربران کانال
در این روش در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می دهند که تعداد کاربران کانالتان را به صورت تضمینی بالا می برند اما درخصوص این که بمانند یا بروند هیچ گونه تضمینی وجود نداد و همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آن ها ارائه دهید. کانال داران در کمینه دریافت شان به ازای هر یک کاربر 50 هزار تومان مطالبه می کنند و اگر تیغ شان خیلی ببرد، به ازای هر یک هزار بازدید 300 هزار تومان پول می گیرند.
به این نکته دقت کنید که رقم های پایین کاربرانتان را به شیوه تبادل با سایر کانال های پربازدید و معمولا با پست های فریب دهنده و دروغ به کانال شما می آورند که معمولا چندان هم ماندگار نیستند و سریع با کانالتان خداحافظی می کنند ولی رقم های بالاتر با ارسال پیام انبوه این کار را می کنند و از فریب هم در اکثر موارد خودداری می کنند که همین باعث جذب مخاطبان ماندگارتری می شود.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

مدیر شبکه های اجتماعی و دلایل اصلی نیاز به آن

شبکه های اجتماعی در حال تغییر دادن روش های کسب و کار هستند. امروزه برای افراد و کسب و کارهایی که هوشمندانه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نتایج و ثمرات بسیار شگفت انگیزی حاصل می شود.  هر تجارتی می تواند با به کارگیری فردی حرفه ای در حوزه تجارت الکترونیک، کلیه امور شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ خود را به صورت بهینه اداره کند. اما متاسفانه صاحبین مشاغل اغلب جایگاه دیجیتال مارکتینگ را نادیده گرفته و مسئولیت های این بخش را بین پرسنل شرکت یا آشنایان خود تقسیم می کنند. سرانجام وظایف دیجیتال مارکتینگ و مدیریت شبکه های اجتماعی، کارکنان را کلافه و سردرگم کرده و بازدهی آنها را شدیدا کاهش می دهد.

دلایل زیر بیانگر آن است که چرا برای کسب و کار خود به یک مدیر شبکه های اجتماعی نیاز خواهید داشت تا بتوانید تمام بخش های کسب و کار خود را متحول کنید.

به روز است و بر مبنای آخرین تغییرات و گرایش ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ عمل می کند

یک مدیر باتجربه و حرفه ای در حوزه شبکه های اجتماعی با شور و شوق فراوان مسائل و تکنولوژی های مرتبط با وب و فضای مجازی را دنبال می کند. چنین فردی همواره از آخرین رویدادهای روز دنیای شبکه های اجتماعی مطلع است و می تواند سریعا بهترین موقعیت ها و بازارهای پیرامون کسب و کار شما را شناسایی کند و تصمیماتی هوشمندانه بگیرد.

نمایندگی کسب و کار شما در حوزه آنلاین است

یک مدیر شبکه های اجتماعی نماینده اصلی تجارت شما در دنیای اینترنت است. وی روزانه از طریق کامنت ها و با تلگرام ضد فیلتر  پیام ها با مشتریان شما در تعامل است. یک مدیر شبکه های اجتماعی همانگونه که می تواند کسب و کار شما را متحول و شکوفا کند، ممکن است باعث افت آن نیز بشود. اینجاست که به کارگیری یک مدیر حرفه ای، کارآزموده و متخصص در این حوزه و  پخش نکردن این وظایف بین کارمندان شرکت اهمیت خود را نشان می دهد.

رشد مداوم

یک مدیر شبکه های اجتماعی حرفه ای که مسلط به بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) و دیگر امور تخصصی مرتبط با دنیای دیجیتال است می تواند نقش موثری در رشد مداوم شما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را ایفا کند.

آوای همیشگی برند شما

هر کسب و کاری روش و لحنی منحصربفرد در ارتباط با مشتریان خود دارد که مشتریان با آن آشنایند و خو گرفته اند. اگر مدیریت شبکه های اجتماعی به عهده بیش از یک نفر باشد این آوای یکتا به سادگی گم خواهد شد و به هویت برند شما لطمه وارد خواهد شد. داشتن یک مدیر شبکه های اجتماعی از رخ دادن چنین موردی جلوگیری می کند و تضمین می کند که آوای برند شما در راستای استراتژی و برنامه بازاریابی کسب و کارتان به گونه ای پایدار حفظ شود.

جذب مشتریان جدید

امروزه عمده مردم برای یافتن محصولات،  مشاغل و یافتن پاسخ سوالاتشان به اینترنت متکی هستند. اینجاست که یک مدیر شبکه های اجتماعی که در حوزه  دانش مرتبط با بازاریابی ماهر است می تواند بسیار کارگشا باشد. کمپین ها، تخفیفات و تبلیغات آنلاین اجزای اصلی برای جلب توجه مخاطبان به برند شما هستند و نه تنها می توانند باعث جذب مشتریان جدید شوند بلکه می توانند گروه خاصی از مخاطبان را نیز هدف گیرند.

مدیریت و پیگیری کمپین ها و دانلود تلگرام ضد فیلتر صرفه جویی

مدیر شبکه های اجتماعی می تواند با مدیریت و پیگیری اصولی کمپین ها و سنجش کارایی هر کدام از اقدامات به کار گرفته شده، در وقت و پول شما صرفه جویی کند. اگر بتوان به کمپین های ناکارآمد پایان داد و در هزینه ها صرفه جویی کرد و کمپین های موفق را شناسایی نمود، می توان سکوی پرتابی برای کسب و کار و برند شما ایجاد کرد.

  نشان دادن کسب و کار شما به عنوان یکی از تاثیرگذاران در صنعت

زمانی که کسب و کار شما حضوری مثبت و قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشد، می توانید مطمین باشید که مشتریان شما را به عنوان یکی از تاثیرگذاران و پیشگامان صنعتتان خواهند شناخت و چنین امری منجر به افزایش وفاداری مشتریان نسبت به برند شما خواهد شد.

افزایش مشارکت مخاطبان با شبکه اجتماعی شما

زمانی که شبکه اجتماعی تان چیزهای زیادی برای ارائه به مخاطب داشته باشد، طرفداران و  فالوئرهایتان تعامل بیشتری را با شبکه اجتماعی شما خواهند داشت. مدیر شبکه اجتماعی تلاش می کند تا خروجی شبکه های اجتماعی کسب و کار شما همواره سرشار از محتواهای مفید و جذاب و تکنیک هایی برای جذب بیشتر مشارکت و تعامل با مخاطبان باشد.

بارکاری زیاد مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی یک کار 24/7/365 است و چیزی نیست که بتوان در آن وقفه ای ایجاد کرد. مداومت در فعالیت شبکه های اجتماعی و رصد همیشگی وضعیت برندهای مرتبط پیرامون و گفت و گوهای در حال انجام درباره کمپین های شما ضروری است. اکثر اوقات نیاز به یک پلن محتوایی، وقفه و برنامه زمانبندی رسیدگی به این امور دارید. برای اکانت های پرمخاطب و شلوغ، خصوصا زمانی که اکانت شما یک اکانت ارائه خدمات است، غالبا به یک تیم کاری چند شیفته نیاز است.

وقتی صحبت از تولید محتواست، منظور این نیست که فلان روز جملات نقل قول به اشتراک گذارید و روز دیگر گیف های جالب!!! (از چنین چیزی مخاطب چه یاد خواهد گرفت؟؟). امروزه شبکه های جزیی بخشی از موتورهای جستجو هستند که کاربران برای کسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات از آنها کمک می گیرند.

 یک یا دو شخص به تنهایی نمی توانند تمامی امور مرتبط با اداره یک اکانت اعم از پیش نویس کردن، تولید محتوا، کارهای گرافیکی و پست گذاری را انجام دهند و برای این کار به یک تیم باتجربه و حرفه ای نیاز است. مدیر شبکه های اجتماعی با تهیه برنامه کاری و بازاریابی متناسب با برند شما و  با هماهنگی و کنترل کارهای انجام شده توسط تیم شبکه های اجتماعی، به انسجام و یکپارچگی فعالیت شبکه های اجتماعی کسب و کار شما کمک می کند. همچنین با تهیه گزارش های مختلف از برندهای موجود در صنعت شما، خط مشی کاری شرکت و الگویی برای تصمیم گیری و  انتخاب ابزار برای بهبود وجهه برند شما تلاش می کند.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

بارقه امید در بورس ظهور کرد / گزارش‌های ۹ ماهه کارساز شد

با وجود اینکه روند شاخص کل بازار سهام امروز منفی است اما تحرکات مثبت در برخی نمادهای شاخص‌ساز دیده می‌شود و صف‌های فروش در مقاطعی جمع شد. و کد بورسی کمتری صادر شده است . 

تقاضا به بازار سهام امروز بازگشت و عوامل متعددی از جمله گزارش‌های ۹ ماهه و حمایت از بازار سهام باعث شد تا تحرکات مثبتی در بورس امروز دیده شود. نمادهایی چون خساپا، شبریز و شستا روندی مثبت دارند و احتمالا در ادامه روند بازار سهام نمادهای بیشتری به بازه مثبت بازگردند.

شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات امروز بازار سهام منفی است و همانطور که پیش‌بینی می‌شد احتمالا امروز صف‌های فروش بازار سهام جمع می‌شود و بورس متعادل خواهد شد، همچنین پیش‌بینی ‌می‌شود بورس فردا روندی متعادل و با گرایشات مثبت دارد. و ثبت نام بورس بسیار کاهش داشته است . 

همچنین نمادهای چون زاگرس، آریا و فجر گزارشات ۹ ماهه خوبی منتشر کردند و امروز در حال رسیدن به سقف روزانه هستند و با استقبال خوبی رو به رو شده‌اند. ارزش معاملات بورس و فرابورس تا این لحظه در حدود ۳ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی در حدود ۴۳۰ میلیارد تومان می‌باشد.

بورس در روزهای گذشته ریزشی بوده است و همین مساله اعتراض سهامداران را به دنبال داشته است. به عقیده کارشناسان ریزش بورس مبنای بنیادین ندارد و علی صحرایی نیز با کارشناسان بازار سرمایه هم عقیده است. تنها ریسک بازار سرمایه کاهش قیمت دلار است که به عقیده کارشناسان افت قیمت دلار از کانال ۲۰ هزار تومان منطقی نیست. در آخر تاکید میشود که

آموزش بورس بسیار ضروری میباشد.

 

از طرفی نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت نابسامان بازار سرمایه گلایه کردند و احمد نادری در رابطه با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سهام گفت: آنها که در تلویزیون مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس کردند امروز بایستی پاسخگو باشند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

فعالیت ۴ هزار تبعه خارجی در بازار سرمایه ایران

فعالیت ۴ هزار تبعه خارجی در بازار سرمایه ایران

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

فریبا اخوان، معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با میزان مشارکت اتباع خارجی در بورس ایران، اظهار کرد: سهامداران در بازار سرمایه به دو دسته‌ حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند که روند خاص خود را برای دریافت کد بورسی دارند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدامات لازم برای دریافت کد بورسی به روش غیر حضوری و از طریق سامانه سجام انجام داده است.

او افزود: مرکز تماس در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال طراحی است تا سهامداران خارجی بتوانند مشکلات خود را با سر شماره ۶۴۶۱ در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود. اگر اتباع خارجی بخواهند در بورس ایران مشارکت داشته باشند برای دریافت کد بورسی باید به سامانه سجام که به زبان انگلیسی هم طراحی شده است، مراجعه کنند. و آموزش بورس داشته باشند . 

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که از این میزان هزار نفر حقیقی و سه هزار نفر حقوقی هستند. ثبت نام بورس برای اتباع در کارگزاری مبین سرمایه انجام خواهد شد. 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!


 شاخص کل بورس تهران در حالی پس از ۳ افت متوالی سبزپوش شد و با ثبت بیشترین میزان رشد از ۲۹ آذرماه، مجددا کانال ۳/ ۱میلیون واحد را بازپس گرفت که تردید در معاملات بورس‌بازان خودنمایی می‌کند.

شکی که به واسطه ناپایداری مقررات به این بازار تحمیل شده است و با وجود جذابیت قیمت سهام، کد بورسی با هر سیگنالی روند بازار را تغییر می‌دهد. همین امر سبب شده است تا پای واکنش به اخبار روزمره به دادوستدهای بورسی باز شود. این اخبار می‌تواند در هفته‌های آتی بر جریان معاملات اثر بگذارد.

روز گذشته بازار سرمایه پس از سه روز متوالی ریزش بالاخره به مدار صعود بازگشت و شاخص بورس تهران ضمن پیشروی ۶/ ۱ درصدی قیمت‌ها توانست مجددا سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی این نماگر را از فروشندگان سهام پس بگیرد. و ثبت نام بورس افزایش پیدا کند . 

با بررسی تحولات رخ داده در این روز به نظر می‌رسد که با دلگرمی به کوتاه شدن دست وزارت صمت از جیب شرکت‌های فولادی راه برای افزایش دوباره قیمت‌ها در بورس باز شده است. با این حال مشخص نیست که افزایش تقاضا در روز یکشنبه در روزهای پیش‌رو نیز تا حدی پایدار باشد که شاهد شکل‌گیری روند صعودی در هفته‌های پیش‌رو باشیم. و آموزش بورس لازم میباشد . 

آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد توجه سرمایه‌گذاران به افزایش نوسان قیمت‌ها بر پایه اخبار روزمره داخلی و خارجی است که می‌تواند در هفته‌های آتی به دست به دست شدن جریان معاملات سهام میان خریداران و فروشندگان منجر شود.

یک روز پس از افت قابل توجه شاخص بورس تهران و شکسته شدن حمایت روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نماگر یاد شده، موجی از خوش‌بینی به معاملات سهام بازگشت و همین امر سبب شد در روز یکشنبه شاهد رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی دماسنج اصلی بازار سهام باشیم. این تغییر جهت پس از آن اتفاق افتاد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز شنبه طی سخنانی ضمن اعلام موضع حمایتی درخصوص بازار سرمایه از لزوم دخالت نکردن در سازوکار قیمت‌ها در بورس کالا گفت و از لغو شیوه‌نامه قیمت‌گذاری جنجالی زنجیره فولاد خبر داد.

هر چند بعد از آن معاون وزیر صمت این خبر را تکذیب کرد. این دستورالعمل که پیش‌تر از سوی شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شده بود و از جانب او به طرق مختلف تایید شده بود در حالی مخالفان زیادی دارد که تاثیرات مخرب آن بر درآمدزایی شرکت‌های تولید‌کننده فولاد و به تبع آن بازار سرمایه موجی از ناامیدی را در میان سرمایه‌گذاران برانگیخت.

آن طور که انتظار می‌رفت اجرای این شیوه‌نامه می‌توانست به راحتی بخش قابل توجهی از سود تولیدکنندگان در صنایع فولادی را کاهش دهد و به جای آنکه حاصلی مثبت برای مردم عادی که بسیاری از آنها هم اکنون در قالب سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند، داشته باشد، با لجاجت بر مسیر بارها آزموده شده دستکاری دولتی قیمت‌ها به بهانه حمایت از مردم ضربه دیگری بر سرمایه‌گذاران خرد وارد کند.

اما افزایش امیدواری در مورد نرفتن به مسیر خطای قیمت‌گذاری دستوری و ابراز تمایل دولت به عدم دخالت در قوانین و سازوکارهای بورس سبب شد تا روز گذشته پس از سه روز ریزش متوالی شاخص کل بورس تهران به میزان ۶/ ۱ درصد (بیشترین درصد افزایش از ۲۹ آذرماه) رشد کند. صعود این نماگر بار دیگر حمایت شدن قیمت نمادهای بورس در بالای سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را محتمل کرد.

موج سواری با اخبار

بررسی تحولات روزهای اخیر در بازار سرمایه به خوبی نشان می‌دهد که فعالان این بازار با توجه به نوسان سنگین قیمت‌ها در ماه‌های اخیر که به افزایش نماگر اصلی بورس به سطح ۲میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و سپس افت آن به میزان ۹۰۰ هزار واحد انجامید را به‌عنوان گواهی برای احتیاط بیشتر در خرید و فروش‌های خود در نظر گرفته‌اند. همین امر سبب شده پای واکنش به اخبار روز‌مره به معاملات سهام باز شود.

افزایش ریسک ناپایداری مقررات طی ماه‌های یادشده هم از جانب سازمان بورس و هم از جانب وزارت صمت شرایطی را پدید آورده تا چگونگی حضور دولت در بازار سرمایه و نگاه آن به این بازار به‌عنوان قلکی برای تامین مالی بر عدم اطمینان یاد شده بیفزاید. ماحصل این امر چیزی نبوده جز واکنش‌های دفعی و آنی به اخبار موثر بر عملکرد شرکت‌ها که این روزها عمدتا از جانب بازارهای جهانی به گوش می‌رسد.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که در حال حاضر تقابل دیدگاه‌ها در مورد ارزندگی شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی، بر جذابیت سهام برای برخی از فعالان بازار، افزوده است.

تحلیل بازار یا طبیعت آن

روز گذشته در شرایطی بسیاری از نمادهای حاضر در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی به دلیل صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور و افزایش احتمال لغو مصوبه فولادی صمت با افزایش سنگین تقاضا مواجه شدند که به نظر می‌آید امیدواری به بهبود شرایط سیاسی و بازتر شدن حلقه تحریم‌ها در اقتصاد کشور توانست امیدواری به آینده و نمادهای بانکی و خودرویی را نیز افزایش دهد.

از طرفی به نظر می‌آید که رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و رسیدن هر بشکه نفت برنت دریای شمال (معیار همسوتر به نفت ایران) به قیمت ۵۶ دلار در معاملات روز جمعه عاملی بوده که توانسته سهام پتروپالایشی را با افزایش تقاضا مواجه کند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که به گفته بسیاری از کارشناسان پس از چند روز افت قیمت هر نوع افزایش تقاضا در روند نزولی امری محتمل است و بیش از آنکه بر پایه اخبار و تغییرات موجود رخ دهد بیشتر با توجیه این رویداد‌ها اتفاق می‌افتد.

البته دلایل این رخدادها هرچه که باشد سبب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد که از ابتدای سال همچنان در این بازار حضور دارند و سعی کردند تا با امتحان کردن شانس خود در سرمایه‌گذاری بخشی از افت ارزش دارایی خود را در سال‌های اخیر جبران کنند، در روز گذشته نفس راحتی بکشند.

پیامد همین مساله بود که توانست روز گذشته ارزش معاملات خرد در بورس تهران را به ۹ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان برساند. در این روز ارزش معاملات خرد در فرابورس نیز به ۴۱۷۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات ۵۲۹۱ میلیارد تومانی آن در مقایسه با میانگین روزهای اخیر نسبتی معقول را شامل می‌شود.

شدت رشد شاخص بورس به‌عنوان مهمترین نماگر بازار سرمایه در روز یکشنبه حکایت از آن دارد که به رغم قابل توجه نبودن درصد تغییر این شاخص نسبت به روزهای صعودی ماه‌های اخیر همین افزایش ۶/ ۱ درصدی نیز از بیست و نهم آذرماه در سال جاری تاکنون تکرار نشده است.

بررسی تغییر و تحولات روی داده در بازار سهام طی روز گذشته نشان می‌دهد که در بورس تهران از کل ۳۳۵ نماد معامله شده در این بازار، ۱۴۳ نماد صف خرید به ارزش ۸۵۶ میلیارد تومان داشتند، در مقابل ۴۳ نماد صف‌ فروش بودند که ارزش آنها جمعا به ۲۰۲ میلیارد تومان می‌رسید. در این روز ۸۵ نماد دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۲۳۰ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بوده‌اند.

در فرابورس نیز کلیت تغییرات رخ داده ‌مانند بورس تهران بود به‌طوری که از مجموع ۱۳۴ نماد معامله شده ۵۱ نماد صف خرید ۸۶۵ میلیارد تومانی داشتند و ۱۴ نماد صف‌ فروش ۵۵۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساندند در این روز ۴۳ نماد فرابورسی دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۹۱ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بودند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!


 شاخص کل بورس تهران در حالی پس از ۳ افت متوالی سبزپوش شد و با ثبت بیشترین میزان رشد از ۲۹ آذرماه، مجددا کانال ۳/ ۱میلیون واحد را بازپس گرفت که تردید در معاملات بورس‌بازان خودنمایی می‌کند.

شکی که به واسطه ناپایداری مقررات به این بازار تحمیل شده است و با وجود جذابیت قیمت سهام، کد بورسی با هر سیگنالی روند بازار را تغییر می‌دهد. همین امر سبب شده است تا پای واکنش به اخبار روزمره به دادوستدهای بورسی باز شود. این اخبار می‌تواند در هفته‌های آتی بر جریان معاملات اثر بگذارد.

روز گذشته بازار سرمایه پس از سه روز متوالی ریزش بالاخره به مدار صعود بازگشت و شاخص بورس تهران ضمن پیشروی ۶/ ۱ درصدی قیمت‌ها توانست مجددا سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی این نماگر را از فروشندگان سهام پس بگیرد. و ثبت نام بورس افزایش پیدا کند . 

با بررسی تحولات رخ داده در این روز به نظر می‌رسد که با دلگرمی به کوتاه شدن دست وزارت صمت از جیب شرکت‌های فولادی راه برای افزایش دوباره قیمت‌ها در بورس باز شده است. با این حال مشخص نیست که افزایش تقاضا در روز یکشنبه در روزهای پیش‌رو نیز تا حدی پایدار باشد که شاهد شکل‌گیری روند صعودی در هفته‌های پیش‌رو باشیم. و آموزش بورس لازم میباشد . 

آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد توجه سرمایه‌گذاران به افزایش نوسان قیمت‌ها بر پایه اخبار روزمره داخلی و خارجی است که می‌تواند در هفته‌های آتی به دست به دست شدن جریان معاملات سهام میان خریداران و فروشندگان منجر شود.

یک روز پس از افت قابل توجه شاخص بورس تهران و شکسته شدن حمایت روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نماگر یاد شده، موجی از خوش‌بینی به معاملات سهام بازگشت و همین امر سبب شد در روز یکشنبه شاهد رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی دماسنج اصلی بازار سهام باشیم. این تغییر جهت پس از آن اتفاق افتاد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز شنبه طی سخنانی ضمن اعلام موضع حمایتی درخصوص بازار سرمایه از لزوم دخالت نکردن در سازوکار قیمت‌ها در بورس کالا گفت و از لغو شیوه‌نامه قیمت‌گذاری جنجالی زنجیره فولاد خبر داد.

هر چند بعد از آن معاون وزیر صمت این خبر را تکذیب کرد. این دستورالعمل که پیش‌تر از سوی شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شده بود و از جانب او به طرق مختلف تایید شده بود در حالی مخالفان زیادی دارد که تاثیرات مخرب آن بر درآمدزایی شرکت‌های تولید‌کننده فولاد و به تبع آن بازار سرمایه موجی از ناامیدی را در میان سرمایه‌گذاران برانگیخت.

آن طور که انتظار می‌رفت اجرای این شیوه‌نامه می‌توانست به راحتی بخش قابل توجهی از سود تولیدکنندگان در صنایع فولادی را کاهش دهد و به جای آنکه حاصلی مثبت برای مردم عادی که بسیاری از آنها هم اکنون در قالب سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند، داشته باشد، با لجاجت بر مسیر بارها آزموده شده دستکاری دولتی قیمت‌ها به بهانه حمایت از مردم ضربه دیگری بر سرمایه‌گذاران خرد وارد کند.

اما افزایش امیدواری در مورد نرفتن به مسیر خطای قیمت‌گذاری دستوری و ابراز تمایل دولت به عدم دخالت در قوانین و سازوکارهای بورس سبب شد تا روز گذشته پس از سه روز ریزش متوالی شاخص کل بورس تهران به میزان ۶/ ۱ درصد (بیشترین درصد افزایش از ۲۹ آذرماه) رشد کند. صعود این نماگر بار دیگر حمایت شدن قیمت نمادهای بورس در بالای سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را محتمل کرد.

موج سواری با اخبار

بررسی تحولات روزهای اخیر در بازار سرمایه به خوبی نشان می‌دهد که فعالان این بازار با توجه به نوسان سنگین قیمت‌ها در ماه‌های اخیر که به افزایش نماگر اصلی بورس به سطح ۲میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و سپس افت آن به میزان ۹۰۰ هزار واحد انجامید را به‌عنوان گواهی برای احتیاط بیشتر در خرید و فروش‌های خود در نظر گرفته‌اند. همین امر سبب شده پای واکنش به اخبار روز‌مره به معاملات سهام باز شود.

افزایش ریسک ناپایداری مقررات طی ماه‌های یادشده هم از جانب سازمان بورس و هم از جانب وزارت صمت شرایطی را پدید آورده تا چگونگی حضور دولت در بازار سرمایه و نگاه آن به این بازار به‌عنوان قلکی برای تامین مالی بر عدم اطمینان یاد شده بیفزاید. ماحصل این امر چیزی نبوده جز واکنش‌های دفعی و آنی به اخبار موثر بر عملکرد شرکت‌ها که این روزها عمدتا از جانب بازارهای جهانی به گوش می‌رسد.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که در حال حاضر تقابل دیدگاه‌ها در مورد ارزندگی شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی، بر جذابیت سهام برای برخی از فعالان بازار، افزوده است.

تحلیل بازار یا طبیعت آن

روز گذشته در شرایطی بسیاری از نمادهای حاضر در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی به دلیل صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور و افزایش احتمال لغو مصوبه فولادی صمت با افزایش سنگین تقاضا مواجه شدند که به نظر می‌آید امیدواری به بهبود شرایط سیاسی و بازتر شدن حلقه تحریم‌ها در اقتصاد کشور توانست امیدواری به آینده و نمادهای بانکی و خودرویی را نیز افزایش دهد.

از طرفی به نظر می‌آید که رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و رسیدن هر بشکه نفت برنت دریای شمال (معیار همسوتر به نفت ایران) به قیمت ۵۶ دلار در معاملات روز جمعه عاملی بوده که توانسته سهام پتروپالایشی را با افزایش تقاضا مواجه کند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که به گفته بسیاری از کارشناسان پس از چند روز افت قیمت هر نوع افزایش تقاضا در روند نزولی امری محتمل است و بیش از آنکه بر پایه اخبار و تغییرات موجود رخ دهد بیشتر با توجیه این رویداد‌ها اتفاق می‌افتد.

البته دلایل این رخدادها هرچه که باشد سبب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد که از ابتدای سال همچنان در این بازار حضور دارند و سعی کردند تا با امتحان کردن شانس خود در سرمایه‌گذاری بخشی از افت ارزش دارایی خود را در سال‌های اخیر جبران کنند، در روز گذشته نفس راحتی بکشند.

پیامد همین مساله بود که توانست روز گذشته ارزش معاملات خرد در بورس تهران را به ۹ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان برساند. در این روز ارزش معاملات خرد در فرابورس نیز به ۴۱۷۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات ۵۲۹۱ میلیارد تومانی آن در مقایسه با میانگین روزهای اخیر نسبتی معقول را شامل می‌شود.

شدت رشد شاخص بورس به‌عنوان مهمترین نماگر بازار سرمایه در روز یکشنبه حکایت از آن دارد که به رغم قابل توجه نبودن درصد تغییر این شاخص نسبت به روزهای صعودی ماه‌های اخیر همین افزایش ۶/ ۱ درصدی نیز از بیست و نهم آذرماه در سال جاری تاکنون تکرار نشده است.

بررسی تغییر و تحولات روی داده در بازار سهام طی روز گذشته نشان می‌دهد که در بورس تهران از کل ۳۳۵ نماد معامله شده در این بازار، ۱۴۳ نماد صف خرید به ارزش ۸۵۶ میلیارد تومان داشتند، در مقابل ۴۳ نماد صف‌ فروش بودند که ارزش آنها جمعا به ۲۰۲ میلیارد تومان می‌رسید. در این روز ۸۵ نماد دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۲۳۰ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بوده‌اند.

در فرابورس نیز کلیت تغییرات رخ داده ‌مانند بورس تهران بود به‌طوری که از مجموع ۱۳۴ نماد معامله شده ۵۱ نماد صف خرید ۸۶۵ میلیارد تومانی داشتند و ۱۴ نماد صف‌ فروش ۵۵۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساندند در این روز ۴۳ نماد فرابورسی دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۹۱ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بودند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

آغاز دولت جو بایدن چه اثری بر بورس ایران دارد؟

آغاز دولت جو بایدن چه اثری بر بورس ایران دارد؟

بسیاری از کارشناسان می‌گویند بازار سرمایه در انتظار حضور رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید است. چراکه ورود او به کاخ سفید و سیاست‎‌هایش هم روند حرکت نرخ ارز در کشور را مشخص می‌کند و هم روند بازار سرمایه را. حالا با توجه به نزدیکی حضور جو بایدن در کاخ سفید، آینده بورس ایران به چه سمتی می‌رود؟

 

 

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت : اتمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و حضور بایدن در کاخ سفید را بر بازار سرمایه ایران موثر دانست و گفت: کاهش نوسان قیمت دلار و برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند بر بورس ایران اثر بگذارد. و ثبت نام بورس افزایش یابد . 

به گفته این کارشناس تحولات سیاسی می‌تواند بر دو گروه از نمادها اثر مثبت بگذارد؛ یکی نمادهای خودرویی و دیگری بانک‌ها. گرفتن کد بورسی لازم است . 

اما به گفته رئیسی، نتیجه انتخابات آمریکا و حضور بایدن در کاخ سفید تنها عامل تعیین‌کننده آینده بازار سرمایه در ایران نیست و عوامل دیگری هم در این میان دخیل است.

به گفته رئیسی، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و سیاست‌های دولت بعدی، یکی از عواملی است که بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عامل دیگر نرخ دلار در سال آینده است.

این کارشناس با اشاره به صحبت‌های عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه نقدینگی کنترل شده است گفت: در بهترین حالت شاید بتوان گفت نرخ تورم سال آینده ۵۰ درصد می‌شود و این مساله در کنار تورم جهانی می‌تواند بر وضعیت بازار سرمایه تاثیر بگذارد.آموزش بورس لازم است .

به گفته رئیسی نکته امیدوارکننده درباره بورس این است که دیگر از سایه جنگ خبری نیست و با قوت گرفتن احتمال رفع تحریم‌ها، بازار سرمایه می‌تواند توسعه پیدا کند.

این کارشناس بورسی تاکید کرد: «برای پیش‌بینی بازار سرمایه در سال آینده، کمی زود است و عوامل مختلفی از جمله قیمت دلار و انتخابات ۱۴۰۰ می‌توانند روی روند بورس در سال ۱۴۰۰ تاثیر داشته باشد.»

همچنین رئیسی با انتقاد از روند کنونی بورس ایران گفت: ما در بورس به عقب برگشتیم و شرایط بازار سهام مشابه سال ۹۲ و ۹۳ شده است. با توجه به وضعیت کنونی بورس پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ رشد شارپی در بورس نداشته باشیم.

اما به گفته او امسال سال متفاوتی برای بازار سرمایه بود و افراد بیشتری نسبت به سال‌های سال قبل در این بازار فعالیت می‌کنند. دولت بعدی با در نظر گرفتن سیاست‌هایی برای توسعه بازار سرمایه، می‌تواند در این بازار به شدت اثرگذار باشد.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

شورای عالی بورس درباره بخشنامه قیمت گذاری فولاد تصمیم میگیرد 

شورای عالی بورس درباره بخشنامه قیمتگذاری فولاد تصمیم می‌گیرد

یک مقام مسئول در سازمان بورس با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور دستور مستقیمی برای ابطال بخشنامه قیمتگذاری فولاد نداشته، گفت: در جلسه دیروز بر اجرای دقیق مصوبات شورای عالی بورس تاکید شد.

یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور دستوری مبنی بر ابطال بخشنامه قیمت‌گذاری فولاد نداشته است، گفت: با توجه به تاکید معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت رعایت شأن تصمیمات شورای عالی بورس از سوی تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه بورس، از این پس وزارتخانه‌ها حق دخالت یا ابلاغ بخشنامه‌های خودسرانه مرتبط با کالاهای بورسی را ندارند. و گرفتن کد بورسی لازم است . 

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود،و آموزش بورس لازم است . افزود: معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که اقدامات برخی دستگاه‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها نباید فضای بورس را دچار تنش کرده و به هم بریزد.

 پس از جلسه عصر دیروز فعالان بورسی با معاون اول رئیس جمهور، خبرهایی غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهور دستور ابطال بخشنامه اخیر وزارت صمت در خصوص قیمت‌گذاری فولاد را صادر کرده است؛ اما چنین دستوری صادر نشده بلکه جهانگیری در جلسه عصر دیروز از شورای عالی بورس خواست جلوی تصمیماتی که منجر به بروز تنش در بازار سهام می‌شود، بایستد که معنای تلویحی آن، می‌تواند لغو ابلاغیه وزارت صمت باشد.ثبت نام بورس در نیمه دوم سال کاهش داشته است . 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()